Followers

:: dialog suami - isteri ::

Assalamua'laikum

suami isteri bila duduk berborak, mesti ada terkeluar cerita si suami nak tambah satu lagi cawangan kan? betul tak? betul tak? tapi biasalah tu senda gurauan sesama mereka di waktu petang sambil-sambil minum makan cekodok ikan bilis cicah sos cili megi.

Ok! cukup promote barang-barang. Jom baca perbualan suami-isteri waktu petang. Layan~

:: gambar tiada kena-mengena dengan cerita, sekadar perhiasan::


**********

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, “satu”is one, “dua”is two,”tiga”is three 
(isteri). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang “singular” dan “plural”
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu “Singular”; dua atau lebih “Plural”
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh.. tambah huruf “s” untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah “s” je, kan ?

Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi.


-Adios-

4 comments:

Phat said...

haha jgn buta hal...setai pada yang satu sudah ahaha

Faizal Mohd said...

haha. betul tu. jangan main-main, kalau tak, mampus. haha

merahitujambu said...

keh..kehkeh...memang ptt kena pon laki tu..

Faizal Mohd said...

HaHa. jangan dibuat main. :)

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...