Followers

:: follow me ::

Assalamualaikum.

Amboi tajuk macam nak mintak follower je kan? Eh! mana ada la. Aku tau belog aku memang tak ramai follower. Siapalah nak baca kisah yang aku kongsi ni kan. Ouh! ayat sentap habaq hang. HaHa.

+++++++++++++++

Takde lah. Aku gurau je. Ai kan suka bergurau. Lebih-lebih lagi dengan cik bedah sama kak jah. Wah! sekarang kak jah dah glamer masuk iklan rabena, lama tak nampak beliau. Oh! apa aku mengarut ni! Aku sebenarnya teringat iklan lama bedak follow me tu. Kalau korang se-zaman dengan aku, mesti tau iklan tu. Sedikit dialog yang aku ingat.


+++++++++++++++
"ting tong! riz, liza nak jumpa".
satu2nya dialog mak hero bila heroin datang tekan loceng. si hero sedang memegang bingkai gambar dan seperti mengelamun di atas katil. Kemudian heroin naik tangga pusing menuju ke bilik hero. Dengan sepantas kilat, hero yang tak mandi tu tukar baju dan bubuh bedak follow me banyak-banyak kasi wangi. Si hero bukak pintu sambil memegang bedak tersebut. Dengan tidak semena-mena, bedak terjatuh dan sedikit tertumpah. Kemudian mereka pon ketawa sopan seperti mintak pelempang agaknya. 


++++++++++++++


aku search kat youtube tak jumpa. Google pon takde. Ouh! sangat susah carik iklan tu. Terjumpa iklan ni je. Adeh! kalau camni gaya iklan, agak-agaknya naik mendadak jualan bedak tu. *tangan didada, mata juling-juling*.



++++++++++++++++

sesiapa terjumpa link iklan tersebut, silalah kongsi-kongsi ya. TQ


-Adios-

11 comments:

Cik Rose Cute said...

hihihi...iklan bedak Follow me...Cik hubby guna bedak nie jugak wangi...

dhiera said...

saya ingat lagi iklan tu. iklan masa saya baru nak masuk sekolah rendah~ hek

ADAN + LINA said...

setiap hari dengar ayat ni
" I Follow.... "

kat radio sinar f.m

faizal mohd said...

Cik Rose Cute:

memang wangi bedak ni. mesti cik rose slalu follow cik hubby ni. hehe :)

faizal mohd said...

dhiera:

haah. iklan zaman bebudak sangat lagi. nostalgia sangat iklan ni. hehe :P

faizal mohd said...

Adan + Lina:

selalu dengar pagi-pagi je. then layan SY i follow.. sangat kelakar :)

Lelaki Ini said...

Ala..tak pe..berblogging seikhlasnya..nanti follower dtg sndiri k!

faizal mohd said...

lelaki ini:

HaHa. bukan nak mintak follower pon sebenarnya. yup. seikhlas hati berbloging. :)

ch000tz axoera said...

hahaha lama giler iklan tu dah.....sure classic kan sape jumpa :D

faizal mohd said...

ch000tz axoera:

memang sangat classic. zaman kuno punya iklan. :)

Serigala Maroon said...

~ aku pun suka iklan tersebut ...

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...