Followers

:: apa kata mereka #1 ::

Assalamualaikum.

Salam jumaat. Semoga diberkati ALLAH. Hari ni nak kongsi kata-kata dari seorang imam muda iaitu imam muda Nazrul. Ayat tersebut di ambil daripada facebook beliau untuk dikongsi bersama. 

++++++++++++++++++++++++

:: Seharusnya lelaki tidak harus meletakkan piawaian yang terlalu tinggi untuk calon idaman hatinya. Ini kerana jika IMANnya hebat, maka dia akan dapat memimpin dengan baik, tidak kira siapa pun yang akan menjadi makmumnya kelak.

Yang harus cerewet pastinya adalah Wanita. Ini kerana dia sedang memilih calon IMAMnya. Dan sudah pasti, dia mahukan calon Imam yang mampu membimbingnya dengan baik didunia untuk dibawa bekalan di akhirat kelak.

Ini kerana memilih bakal Imam, lebih penting dari memilih bakal Makmum.

Jika betul IMAMnya, maka betullah MAKMUMnya. Insya-Allah. ::

+++++++++++++++++++++++

-Adios-

10 comments:

Siti Sabariah Hashim said...

nice entri , btol saya sokong !!!

El-Janna said...

sy tak cerewet tau^^ mat rempet pon bleh^^ hahahkk

zareliqa afiqa said...

Mesti cerewet..nak pilih IMAM kan~ :)

FarHANa aZwA said...

tuan blog ni ad ciri2 cengituu x? hehe

Oakley Frogskins said...

Perempuan yg baik untuk lelaki yg baik...begitu jgk sebaliknya....

faizal mohd said...

siti sabariah hashim:

TQ ;)

faizal mohd said...

El-Janna:

ko memang. haha

faizal mohd said...

zareliqa afiqa:

betul tu. hehe :)

faizal mohd said...

farhana azwa:

terus terang cakap. takde. HUHU.

faizal mohd said...

Oakley Frogskins:

setuju!!! :)

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...