Followers

:: akhirnya mereka pergi ::

Assalamualaikum.

Akhirnya mereka pergi? Mereka? Siapa? Mereka yang dimaksudkan ialah tentera-tentera US menamatkan misi dan keluar dari Negara Iraq.

Misi ketenteraan US di Iraq menelan belanja US$800 billion. Sangat banyak! Berbaloi ke mereka berbelanja sebanyak tu? Dapat ke benda yang mereka mahukan? Setelah mereka menghancurkan Iraq dengan sewenang-wenangnya. Membunuh ramai penduduk Iraq. Ramai wanita menjadi balu. Ramai kanak-kanak menjadi yatim piatu. Luka sana. Cedera sini. Hancur itu dan ini. Agaknya kering sudah air mata dari membasahi pipi. 


Siapa nak bangunkan semula Iraq? Siapa nak membaiki runtuhan-runtuhan bangunan yang mereka hancurkan?


+++++++++++++++++++++++++

Semoga ada sinar baru buat rakyat Iraq. Bangkit semula membangunkan negaranya. Dan semoga ALLAH senantiasa melindungi hamba-hambaNYA di sana. 

sumber berita: SINI


-Adios-

12 comments:

Abang Jonni said...

wah... 800 billion... banyak gila...
huhuhu..

faizal mohd said...

Abang Jonni:

Sebab tu hutang US sangat tinggi.
51 trillion rasanya.
Paling tinggi berbanding pemimpin2 dahulu.

CekbOlat-bOlat said...

dsyatnyee =,="

Joe_Hans said...

diorang blah dari iraq pown sebenarnyer xrela... Europe sekarant tengah melalui crisis ekonomi yang sangat dasyat... 2 jer sebab nyer.. diorg dah xmampu... so, 2 adalah langkah untuk stablize ekonomi diorg.. kalau xkerana crisis.. sampai biler2 diorg terus menjajah..

liyanalalala said...

hmmm... tak pasal-pasal ja rakyat iraq jadi mangsa...
macam-macam dah jadi kat dunia ni..
makin lama makin menakutkan jaa..

CikPuanHaLia said...

Berundurnya tentera2 kafir dari bumi islam..adakah itu tandanya kiamat semakin hampir?

allahualam..

MaYa MustWany said...

yang kita disini jangan putus sentiasa doa keselematan umat islam yang lain.

faizal mohd said...

cikBolat:

=.='
dasyat kan? :)

faizal mohd said...

Joe_hans:

yup. kalau takde krisis, mungkin dorang masih di iraq.

faizal mohd said...

Liyanalalala:

dunia akhir zaman. memang camtu. =.='

faizal mohd said...

cikPuanHalia:

wallahualam kak.

faizal mohd said...

maya mustwany:

inshaALLAH. mudah-mudahan.

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...