Followers

menjadi penganggur bukan bermaksud goyang kaki sahaja

Assalaamualaikum & Salam Sejahtera.


Tajuk kat atas tu memang tak menahan. Macam tajuk sebuah puisi syahdu. =.=' Tapi betullah. Jadi PENGANGGUR bukanlah bermaksud kita boleh releks dan bersenang-lenang je kat rumah kan. Goyang kaki tunggu makanan je. Silap-silap mak bapak bagi makan kaki pulak. HAHA. Baru padan muka kau.

Jadi, untuk tidak diberi makan kaki, aku carik la kerja rumah yang boleh aku buat. Aku pilih untuk kemas bilik aku. HAHA. Kerja jugak kan. Kebetulan pulak, bilik baru lepas di cat oleh my big bro. Warna ape? Warna HIJAU yo. Bau cat memang aku sangat tak suka. Odourless? Mahal la. Tahan je lah untuk beberapa hari.


Sesi mengemas bermula. Aku keluarkan semula barang-barang masa undergraduate dulu. Gambar-gambar hasil lukisan my bro aku gantung. Speaker yang aku dah simpan, aku keluarkan semula. Maka, terhasil sebuah bilik yang aman dan damai. =.='


Bahan Bacaan Dunia & Akhirat
Perhiasan Dinding. Alam Semula Jadi
Ruang Kerja dan Hiburan. Berdentum habis. 
Merehatkan badan selepas seharian bekerja.
Siapa kata HIJAU tak cantik. kerana HIJAU itu sangat MENDAMAIKAN. 

6 comments:

hairy said...

hijau is my life :p

::FAIZ:: said...

saya minat hijau

faizal mohd said...

hairy:

me too. :D

faizal mohd said...

faiz:

minat kita sama. haha

zaxx said...

nice bilik..rajin ye mengemas..:)

faizal mohd said...

zaxx:

tq atas pujian. hahaha.
mengisi masa lapang orang kata. :D

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...