Followers

:: tinggalkan suami sebab rumah tiada tandas ::

Assalamualaikum.

Memang tidak dinafikan, tandas atau juga dikenali sebagai 'bilik kecil' atau 'bilik termenung' amatlah penting. Yelah! kau nak buang najis kau kat mana kalau takde tandas dalam rumah? Takkan hari-hari nak tumpang tandas jiran. Nanti jiran kata, ''hari-hari datang mau tumpang''.
Or, buang dalam plastik, pastu campak merata. Uwekk!!! =.='

Kes yang berlaku di New Delhi, seorang isteri tinggalkan suaminya sebab rumah suaminya tiada tandas. Oh! sebenarnya penduduk di kawasan tempat tinggal suaminya mengamalkan buang najis di tempat terbuka. Adeh! Kadang-kadang tak paham aku. Banyak betul ragam manusia dalam dunia ni kan? Entahlah.

Yang pasti, umat islam sangat mementingkan kebersihan. Kerana kebersihan itu sebahagian daripada iman. Tapi, kalau yang sebahagian ni pun kita tak dapat nak jaga, entahlah nak habaq camne lagi. 

nota tambahan: suka iklan maya karin yang pasal pembuangan sampah tu. 

wassalam,
-Faizal Mohd-

2 comments:

Uncle Jonni said...

harharhar... takkan nak membuang blkg semak ... aiyoooo

faizal mohd said...

uncle jonni:

haha. pastu istinjak dengan daun-daun kering. :)

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...