Followers

:: suhur itu ertinya sahur ::

Assalamualaikum
Hari ini blog BIAR AKU BERBICARA ingin memberitahu anda tentang suatu info yang berguna kepada anda. Apa ertinya suhur. Suhur itu adalah perkataan sebenar dalam bahasa arab yang bererti sahur. Info ni aku belajar dari abang sham kamikaze di facebook beliau. Dulu abang sham ajar tentang muzik, tapi sekarang beliau ajar rakan-rakan facebook tentang islam. Syukur Alhamdulillah, aku lebih menyukai imej dan perwatakan beliau yang sekarang. 
Mulanya Abang Sham tulis di wall facebooknya ''selamat bersuhur''. Aku yang tak tau ni balas la komen '' 'a' dan 'u' tu sangat jauh". Then, abang sham bagi la sedikit penerangan tentang istilah sahur. Kan dah malu aku disitu. Rasa macam nak delete akaun facebook pon ada. Erk! Tapi abang sham kata takpe. Tapi, korang percaya tak abang sham kamikaze balas komen aku? Oh! tak percaya ek?
 
Nah! bukti!!!
 

Walaupun agak malu dengan komen sendiri, tapi takpelah. Itu namanya proses pembelajaran. Pasni, bila ada orang tulis perkataan 'suhur', atleast aku dah tau maknanya. Korang pon, pasni jangan nak gatai-gatai cakap 'a' dengan 'u' tu jauh ek. HeHe. Walau apapun, hope abang sham akan kekal dengan imej dan perwatakan beliau seperti itu selama-lamanya. Mudah-mudahan. INSHAALLAH. :)

2 comments:

fyy mokhtar said...

:) assalam :0 berguna sangat. tapi tu la kan. bila orang macam dia berubah. ramai je pelik :( patut ramai yang memnbantu bukan yang nya kritik. singgahhhh < betul ke fyka komen . heeee

faizal mohd said...

Assalam. Thanks singgah. Cam tak caya je fyka komen sini. Hehe :) Biasalah kdg2 ada manusia tak suka tgk orang berubah jd baik. Manusia~ :)

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...