Followers

:: johan Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa ke-53 ::

Assalamualaikum. 
Malam ini, BIAR AKU BERBICARA tentang keputusan pemenang bagi Majlis Tilawah Al-Quran peringkat Antarabangsa kali ke-53 yang berakhir pada hari ini 23 Julai 2011.
Tahniah buat peserta Malaysia kerana mengungguli JOHAN bagi kategori Qari dan Qariah. Qari mendapat markah sebanyak 89.26% manakala Qariah mendapat markah 88.33%. Bagi kategori Qari, berikut adalah senarai kedudukannya:
2. Filipina
3. Mesir
4. Iran
5. Brunei
 
Bagi Qariah, senarai kedudukan adalah seperti berikut:
2. Indonesia
3. Singapura
4. Brunei
5. Filipina
Tetapi apa yang memeranjatkan aku tadi adalah scene dimana Dato' Hassan Azahari nak terjatuh dari tangga semasa menerima penghargaan untuk barisan juri. Memang terasa cuak la aku dibuatnya. Syukur alhamdulillah tak jatuh. Dalam hati aku cakap, kenapa tiada orang mengiringi beliau? Atau mungkin penganjur terlepas pandang agaknya. Lepas tu, baru ternampak ada pengiring untuk penerima penghargaan bagi pembaca yang agak berusia.
 
Walau apapun, tahniah sekali lagi diucapkan buat Qari dan Qariah Malaysia. Saya sangat berbangga dengan kalian berdua. 

No comments:

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...