Followers

Perasaan. Hanya Pada Perkataan Semata


Assalaamualaikum & Selamat Sejahtera

Kadang-kadang, kita hanya meluahkan perasaan hanya melalui kata-kata. Tapi kadang-kadang kita terlupa untuk sertakan sekali dengan perbuatan atau tindakan. Contohnya, seperti kesian tengok bebudak mengemis tapi terlupa nak hulur seposen dua. Tu contoh saje. Ada yang terasa ke? Harap maaf.

Tak payah tengok contoh yang jauh. Contoh dekat-dekat sekeliling kita pun ada. Tak perasan? Cuba korang tengok mak korang buat kerja rumah sorang-sorang. Memasak, mengemas, membasuh pakaian sorang-sorang. Korang kesian tak? Apa tindakan korang? Hanya melihat? Buat tak tahu? Buat tak Nampak?

Jangan sekadar tulis kat status facebook “kesian tengok mak aku arini. Penat buat kerja rumah seharian tak henti-henti”. Tapi tak tolong pon. Kalau boleh, 24 jam duduk mengadap facebook. Itu contoh saja. Ada yang terasa lagi ke? I’m sorry.
Cuba boypren atau gelpren korang cakap sayang kat korang pastu tak nampak tindakan atau perbuatan yang menggambarkan dia sayang kat korang. Mesti korang rasa nak seligi diaorang kan? Boleh ke guna contoh ni? Ke ada yang sentap? HAHA
Ada orang tak pandai nak luahkan perasaan tapi nampak melalui tindakan dia. Tapi lebih baik daripada orang yang pandai sesangat meluahkan perasaan tapi hanya cakap tak serupa bikin.

Maaf ler. Sesungguhnya coretan aku memang tidak ada kena-mengena antara yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Kalau ada pon hanyalah sekadar kebetulan saje. Kalau ada yang sentap, aku apa peduli.

Sentap menyentap amalan mulia.

E.N.D

2 comments:

UniMeOw said...

seligi 2 pe?

sy stuju ngn n3 ni..eheh..:D

Syafiq Ahadin said...

sentap menyentap amalan mulia! yeah!!!

eh, dah dapat keje ke kat uum?

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...