Followers

:: panas dihati siapa yang tahu ::

Assalamualaikum.


Gambar daripada wordless wednesday yang lalu. Pastinya ramai yang pernah kehilangan selipar di surau atau masjid kan? Kebiasaanya lelaki yang selalu alami perkara ni. Perempuan pun ada jugak. Dan kebiasaannya hilang pada solat hari jumaat, hari raya aidilfitri dan hari raya aidil adha. Juga solat tarawih.

+++++++++++

Aku pernah hilang selipar beberapa kali lepas solat jumaat. Selipar aku bukannya mahal sangat pun. Buy 1 get free 1 lah. Kategori selipar jamban je. Cuba taip "selipar jamban" kat google.com. Tu lah selipar aku pakai pergi masjid. Tapi boleh hilang juga. Selalunya orang tu tertukar. Eh yeke? Pernah tunggu di masjid sampai orang balik. Kot-kot ada selipar lebih untuk aku. Memang ada selipar yang tinggal sejibik macam selipar aku. Tapi tapak selipar tu memang dah nipis. Aku punya tebal lagi sebab baru lagi beli. Ntah-ntah tu selipar orang jugak. Takpe. Aku rela berkaki ayam balik rumah dari masjid. Aku redha. Panas di kaki boleh dirasa, panas di hati siapa yang tahu. Uncle Karam melaporkan. Eh.

++++++++++++

Ada yang cakap "kau rembat je selipar yang ada kat situ". OH! itu bukan jenis aku. Kau rembat selipar aku, aku rembat selipar pak meon. Maksudnya dua-dua sama jahanam. Aku tak mau di sumpah seranah orang. Tapi aku selalu sematkan dalam hati "Oh mungkin dia 'ter-ambil' selipar aku". Baik tak aku? Ye. Memang BAJET. HaHa


-Adios-

12 comments:

Lelaki Ini said...

hahaa
selalu jewk selipar kena rembatt
then balik jalan kaki

Reena Kamarudin said...

memang lelaki ada masalah hilang selipar kan? hahahah. hari ni jumaat, hati-hati ok. hehehe

::FAIZ FARISH:: said...

aku pernah gak. then aku balik kaki ayam.

Syafiq Ahadin said...

persamaan! lagi dahsyat kalau hilang kasut!

time skulah menengah stay asrama, letak slipar kat luar, beberapa jam akan hilang. Huk3!

hyz said...

hahah tatau la ape kejadah diaorg nak curik selipar... untung sgt ke?

dhiera said...

perghh...sanggup berkaki ayam.kamu memang hero lah! hek

salam aidiladha!

faizal mohd said...

lelaki ini:

malangnya nasib. haha
dugaan tu. :)

faizal mohd said...

reena kamarudin:

memang pon. setiap hari jumaat kena redha jela. ahaha :P

faizal mohd said...

faiz farish:

panas kaki, panas hati. haha :P

faizal mohd said...

syafiq ahadin:

nak-nak kalau kasut mahal. menangis tak berlagu la. hehe :)

faizal mohd said...

hyz:

jual kat pasar malam pon untung gak. hehe :P

faizal mohd said...

dhiera:

kerna terpaksa je tu. hehe :P

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...