Followers

:: aurat oh! aurat

Kebanyakan antara kita selalunya lebih fokus
dalam berbicara soal aurat wanita berbanding lelaki.
Tapi, lelaki pon perlu jaga auratnya dikhalayak
dan juga dihadapan keluarga kecuali suami isteri
kerana antara suami dan isteri sahaja tiada haram aurat mereka

aku terbaca dalam wall post fb syahirul.com beberapa hari yang lalu
kenyataan nya berbunyi begini:
"Mugkin ada golongan lelaki yang tidak tahu, aurat lelaki dari pusat hingga lutut. Jadi pakai seluar pendek atas paras lutut haram kerana menampakkan peha. Pakai seluar panjang bawah paras pusat tanpa memakai baju juga haram sebab menampakkan aurat."
dan beliau juga kata aurat juga harus dijaga
bila bersama dengan ahli keluarga dirumah.
Antara aurat dengan ahli keluarga:
1. Bagi Lelaki, antara pusat dan lutut
2. Bagi perempuan, antara pusat dan lutut

aku akui yang aku tak tau,
antara ahli keluarga pon, lelaki kena jaga aurat mereka,
tapi aku tau antara rakan2 lelaki memang kena jaga aurat mereka.
jadi lepas ni aku kena berhati2 dalam pemakaian la..
seb baek aku xpenah nak berseluar pendek bila keluar rumah
sebab segan kaki xcantik..hahahaha :)
seluar pendek pon da simpan dalam almari..hehe
kena cari seluar panjang lebih lutut la pasni. :)


No comments:

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...