Followers

makhluk asing itu ...

Assalamualaikum.


Tengok cerita battleship, aku terfikir lagi tentang makhluk asing. Aku selalu terfikir, wujudkah makhluk asing? Apakah benar wujudnya makhluk ini seperti yang digambarkan oleh orang-orang barat? 

Mereka membuktikan dengan gambar-gambar kononya UFO mendarat di ladang-ladang. Memang super duper cantik je. Nak kata orang tebas, tak kan secantik tu. 

Makhluk asing ini juga digambarkan mempunyai teknologi yang hebat. Sebabnya, mereka boleh menjelajah bumi dengan kapal mereka. Kononnya ramai yang melihat UFO berlegar-legar diruang angkasa bumi. 

Tapi persoalan timbul dalam kotak fikiran aku. 

Dalam islam, kita tahu Allah menciptakan manusia itu adalah sebaik-baik kejadian. Manusia itu dikurniakan sebaik-baik akal. Apakah makhluk asing itu lebih hebat akalnya?

Masa manusia dihidupkan kembali di padang masyar, digambarkan ianya penuh dengan manusia dari umat nabi adam hinggalah umat nabi muhammad, umat yang terakhir. Apakah adanya makhluk asing disitu? Apakah mereka tidak diadili? 

Allah menciptakan malaikat dari unsur nur, syaitan dari unsur api dan manusia dari unsur tanah. Makhluk asing itu dijadikan dari unsur apa? 

Jadi, apakah benar wujudnya makhluk asing itu? 

Kalau tanya aku, jawapan aku lebih kepada TIDAK. 

Pengetahuan manusia memang sangat-sangat terhad dan terbatas. Hanya Allah jua lah yang Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu. 


Wassalam
-FM-



No comments:

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...