Followers

sAlam pErtemUan

Lama sungguh tak update blog. Almaklumlah sibuk dengan tugasan harian..hehe (tugasan la sangat).
Lagi 2 hari seluruh umat islam di Malaysia dan kawasan2 yg sewaktu (macam azan plak) dengannya akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan Al Mubarak. Sesiapa yang masih ada puasa yang tak diganti tu da xsempat nak ganti da..hehe..(cuba lagi tahun depan)..
Dalam bulan puasa jugalah ramai yang mengambil kesempatan untuk menghambakan diri sepenuhnya kepada tuhan yang maha Esa..mencari keredhaan dalam hidup, ketenangan hati dan minda kerana bebas daripada belenggu makhluk tuhan yang bernama iblis dan syaitan..
Bulan puasa juga adalah bulan rezeki kerana ramai umat islam mengambil kesempatan untuk memperdagangkan hasil mereka (ayat nak spesifik ekonomi..hahaha)..Yang pastinya banyaklah bazar2 ramadhan disediakan dan banyaklah juga pilihan2 makanan yang disajikan..daripada yang kecil sekecilnya sampailah yang besar sebesarnya disediakan..


tu baru sikit..kalau nak banyak lagi, searchla kat yahoo..hahaha(sedapnyer..mcm upin ipin plak)
bulan puasa kena jaga pemakanan juga..jangan dok main lantak je semua..selagi ruang di perut masih ada, semua nak disumbatnya..hoho

k la sebelum aku transform jadi dr pemakanan nanti, baik aku mengundurkan diri.. sebelum tu nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua umat islam.. kalau tak puasa nanti naik van jenazah padan muka korang..malu wooo..

sekian..SALAM AL MUBARAK

2 comments:

Nora a.k.a Aira said...

SeLaMaT BerPuasa... pose penuh tau :=)

fAizAl_85 said...

insyALLAH

:: link entri ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...